Την περίοδο του Χειμώνα, με πεσμένες τις άμυνες του ανοσοποιητικού, μπορεί να είναι πιο εύκολο να κολλήσει κανείς μία γρίπη. Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία υποστηρίζουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Το παρών άρθρο παρέχει συμβουλές για να σας βοηθήσει να ανακάμψετε.

Σχετικά με τη γρίπη

Η ινφλουέντσα, κοινώς αποκαλούμενη γρίπη, προκαλείται από τον ιό της οικογένειας της γρίπης.1 Πολλά εκατομμύρια άνθρωποι κολλάνε τη γρίπη κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής της γρίπης τους ψυχρότερους μήνες. Γιατί συμβαίνει αυτό? Αν και δεν έχει αποσαφηνιστεί πλήρως, φαίνεται ότι αλλαγές των περιβαλλοντολογικών συνθηκών μπορεί να αλλάξουν την ευαισθησία μας σε λοιμώξεις. 2 Επίσης, κατά τους χειμερινούς μήνες περνάμε περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους και, ως εκ τούτου, οι ιοί μπορεί να εξαπλωθούν πιο εύκολα. Μπορεί πραγματικά αυτός ο παράγοντας να επηρεάσει την πιθανότητα εμφάνισης της γρίπης?

  1. Gaitonde DY, Moore FC, Morgan MK. Influenza: Diagnosis and Treatment. Am Fam Physician. 2019;100:751-758.
  2. Fares A. Factors Influencing the Seasonal Patterns of Infectious Diseases. Int J Prev Med (2013); 4(2): 128-132
  3. Ghebrehewet S, MacPherson P, Ho A. Influenza. BMJ. 2016;355:i6258.
  4. Calder PC, Carr AC, Gombart AF, Eggersdorfer M. Optimal Nutritional Status for a Well-Functioning Immune System Is an Important Factor to Protect against Viral Infections. Nutrients. 2020;12:1181.
  5. Vitamin D (https://www.nhs.uk/conditions/vitamins-and-minerals/vitamin-d/ – Last access March 2021)
  6. da Silveira, M. P. et al. Physical exercise as a tool to help the immune system against COVID-19: an integrative review of the current literature. Clin Exp Med 1–14 (2020)
  7. https://www.healthline.com/health/influenza/tips-for-speedy-flu-recovery. (Last access March 2021)
  8. Myatt TA, Kaufman MH, Allen JG, et al. Modeling the airborne survival of influenza virus in a residential setting: the impacts of home humidification. Environ Health. 2010;9:55.