Close Cookies notice
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies για να καταστήσει την περιήγηση όσο το δυνατόν πιο λειτουργική και για να συγκεντρώνει στατιστικά στοιχεία σχετικά με τη χρήση της. Αν θέλετε να λάβετε περισσότερες πληροφορίες ή να αρνηθείτε να παράσχετε τη συγκατάθεσή σας για όλα ή ορισμένα από τα cookies, κάντε κλικ εδώ. Συνεχίζοντας την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, αποδέχεστε τα cookies μας.
Έντονος τρόπος ζωής και διατροφή

Έντονος τρόπος ζωής και διατροφή

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, με τους έντονους ρυθμούς, τις αναρίθμητες υποχρεώσεις και τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο αλλάζει σημαντικά τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τη διατροφή μας αλλά και μεταβάλλει τις ανάγκες μας.

Η παράλειψη γευμάτων, η λήψη γευμάτων στο «πόδι» αποτελούν συχνό φαινόμενο, η αποφυγή του μαγειρέματος στο σπίτι και η επιλογή έτοιμων γευμάτων αποτελούν χαρακτηριστικό των περισσότερων ατόμων που εργάζονται σε εντατικούς ρυθμούς.

Ας δούμε 10 βήματα για να εξασφαλίσουμε την ισορροπία μέσα από τον φρενήρη τρόπο ζωής που επιλέγουμε ή μας επιβάλουν να ζούμε…

  1. Επιλέγουμε υγιεινά σνακ. Ιδανικές επιλογές είναι το γιαούρτι, τα φρέσκα ή αποξηραμένα φρούτα, τα δημητριακά και τα κράκερ ολικής άλεσης με τυρί χαμηλών λιπαρών
  2. Επιλέγουμε σωστά όταν τρώμε έξω αποφεύγοντας τα τηγανητά τρόφιμα ή αυτά που περιέχουν αλλαντικά και κρέμα γάλακτος. Για γαρνιτούρα επιλέγουμε το απλό ρύζι ατμού ή τα λαχανικά, ωμά ή ψητά.
  3. Δεν ξεχνάμε τις 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών που έχουμε ανάγκη καθημερινά. Κάθε μερίδα μπορεί να καλυφθεί με φρέσκα φρούτα, αποξηραμένα χωρίς ζάχαρη καθώς και από 1 ποτήρι χυμού.
  4. Καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε υγρά πίνοντας τουλάχιστον 6-8 ποτήρια νερό ή άλλων υγρών χωρίς θερμίδες (τσάι, καφές χωρίς ζάχαρη, ανθρακούχο νερό κλπ) την ημέρα.
  5. Δεν παραλείπουμε το πρωϊνό. Το πρωινό είναι ίσως το σημαντικότερο γεύμα της ημέρας, γεμίζοντας τις μπαταρίες του οργανισμού μας μετά τη βραδινή νηστεία και μας χαρίζει την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ανταπεξέλθουμε στην απαιτητική καθημερινότητα.
  6. Δεν υπερβάλουμε στη λήψη καφέ. Η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα στρες και να διαταράξει την ποιότητα του ύπνου.
  7. Μειώνουμε την πρόσληψη αλκοόλ σε έως μια μερίδα για τις γυναίκες και έως 2 μερίδες για τους άνδρες. Το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση, ενώ ταυτόχρονα δίνει στον οργανισμό μας περιττές θερμίδες.
  8. Μειώνουμε τα προπαρασκευασμένα γεύματα και δοκιμάζουμε τις μαγειρικές μας ικανότητες.
  9. Όταν τρώμε προσπαθούμε να κάνουμε μόνο αυτό, δεν απασχολούμαστε μπροστά σε οθόνη και δίνουμε το χρόνο που χρειάζεται ο οργανισμός μας να συνειδητοποιήσει ότι τρώμε.
  10. Επιλέγουμε μια ισορροπημένη διατροφή, με προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά, όσπρια και ελαιόλαδο ως κύρια μορφή λίπους. Σε περίπτωση όμως που αδυνατούμε να βάλουμε τη διατροφή μας σε τάξη η συμβουλή ειδικού σε θέματα διατροφής είναι επιβεβλημένη για να ανιχνεύσει πιθανές ελλείψεις και να προτείνει αποτελεσματικούς τρόπους κάλυψής τους.

 

 

Βιβλιογραφία

Sapolsky, R. "Why Do We Eat Junk Food When We're Anxious?" The Wall Street Journal, 2013