Τα cookies είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του www.sustenium.gr. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας αποδέχεστε τη χρήση cookies. Διαβάστε περισσότερα
Close Cookies notice
Διατροφή και ιώσεις

Διατροφή και ιώσεις

από τη Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Λιάνα Πούλια, MMedSci, PhD

Χειμώνας… η εποχή του κρύου, των βροχών αλλά και των ιώσεων. Κάθε χρόνο οι περισσότεροι από εμάς ερχόμαστε αντιμέτωποι από μια παροδική και ήπια ή βαρύτερης έντασης αδιαθεσία που σχετίζεται με  τις εποχιακές ιώσεις. Παράλληλα συχνό είναι το ερώτημα αν μπορούμε να μειώσουμε την ένταση των συμπτωμάτων της ίωσης ή ακόμη και να θωρακίσουμε τον εαυτό μας μέσω της διατροφής. Ας δούμε λοιπόν πως μπορούμε για να εξασφαλίσουμε όσο το δυνατόν την καλή μας υγεία και την προστασία μας από τις ιώσεις

  1. Επαρκής κατανάλωση πρωτεΐνης. Η πρωτεΐνη αποτελεί δομικό συστατικό του σώματός μας και των αντισωμάτων μας. Έτσι η πρόσληψη πρωτεϊνών από τρόφιμα όπως το κρέας, τα πουλερικά, τα γαλακτοκομικά, τα ψάρια και η σόγια συμβάλει στην καλή υγεία του αμυντικού συστήματος του οργανισμού μας.
  2. Αυξημένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών. Η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών εξασφαλίζει στο σώμα μας πλήθος φυτοθρεπτικών και αντιοξειδωτικών ουσιών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Σύμφωνα με τις συστάσεις του παγκόσμιου οργανισμού υγείας αλλά και εθνικών φορέων η κατανάλωση 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην καλή υγεία και στην πρόληψη διαφόρων νοσημάτων.
  3. Βιταμίνες και μέταλλα. Σύμφωνα με μελέτες ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα έχουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού. Πρώτη και κυριότερη η βιταμίνη C, η οποία σύμφωνα με μελέτες μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο προσβολής μας από ιώσεις, αλλά και να μειώσει την ένταση των συμπτωμάτων του κοινού κρυολογήματος. Άλλα μικροθρεπτικά συστατικά που μπορούν να συμβάλουν στην καλή άμυνα του οργανισμού είναι η βιταμίνη Α και E και ο ψευδάργυρος (Zn).

Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε την επαρκή ενυδάτωση του οργανισμού μας. Το περιβάλλον στο σπίτι μας το χειμώνα, λόγω της χρήσης των θερμαντικών μέσων, αλλά και ο εξωτερικός χώρος λόγω του ψύχους είναι αρκετά ξηρός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια υγρών από το σώμα μας. Η επαρκής ενυδάτωσή μας, κυρίως με νερό αλλά και άλλα ροφήματα συμβάλλει στην ρευστοποίηση των εκκρίσεων των πνευμόνων και στην πρόληψη των λοιμώξεων από το αναπνευστικό.

Βιβλιογραφία

  1. http://www.eatright.org/resource/health/wellness/preventing-illness/protect-your-health-with-immune-boosting-nutrition
  2. https://www.webmd.com/cold-and-flu/flu-guide/what-to-eat-when-you-have-the-flu#1