Τα cookies είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του www.sustenium.gr. Συνεχίζοντας την πλοήγησή σας αποδέχεστε τη χρήση cookies. Διαβάστε περισσότερα
Close Cookies notice
Διατροφή και δυσκοιλιότητα

Διατροφή και δυσκοιλιότητα

από τη Κλινική Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Λιάνα Πούλια, MMedSci, PhD

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα από τα συχνότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο σύγχρονος άνθρωπος. Το στρες και οι έντονοι ρυθμοί ζωής που δεν δίνουν το χρόνο που χρειάζεται το σώμα μας καθημερινά, η καθιστική ζωή, και η κακή  διατροφή αποτελούν κάποιες  από τις κυριότερες αιτίες του προβλήματος, αλλά και τα σημεία παρέμβασης για τη λύση του.

Μια παράμετρος που συμβάλλει στη λύση του προβλήματος της δυσκοιλιότητας είναι  η αύξηση των φυτικών ινών, διαλυτών και αδιάλυτων στη διατροφή. Η κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών, δημητριακών ολικής άλεσης και οσπρίων συμβάλει στην κάλυψη των 22 έως 34 γρ φυτικών ινών που καθημερινά χρειαζόμαστε για την καλή λειτουργία του εντέρου μας.

Παράλληλα, για να μπορέσουν να δράσουν οι φυτικές ίνες που καταναλώνουμε δεν πρέπει να ξεχνάμε την επαρκή ενυδάτωση. Η κατανάλωση άφθονων υγρών και κυρίως νερού, ροφημάτων, χυμών και σουπών βοηθά τις φυτικές ίνες της διατροφής να δράσουν. Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μαλακών κοπράνων και την βελτίωση του προβλήματος.

Σε ότι αφορά τον τρόπο ζωής μας, η καθιστική ζωή αλλά και ο εγκλωβισμός μας σε μια απαιτητική καθημερινότητα μπορεί να μας στερεί χρόνο που χρειάζεται το σώμα μας για την καλή λειτουργία του εντέρου. Πρέπει λοιπόν να μην ξεχνάμε να αφιερώνουμε λίγο χρόνο το πρωί ή όποια άλλη ώρα της ημέρας επιθυμούμε για το λόγο αυτό αλλά  και να μην αποφεύγουμε την τουαλέτα λόγω φόρτου εργασίας ή έλλειψης διαθέσιμου χρόνου.

Παράλληλα η αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, μέσω του περπατήματος ή οποιασδήποτε άλλης μορφής άσκησης συμβάλλει στην κινητοποίηση του εντέρου. Η υιοθέτηση ενός σπορ που μας ικανοποιεί και μας ευχαριστεί, η κινητοποίησή μας και η μείωση του χρόνου που περνάμε καθισμένοι στο γραφείο ή στον καναπέ,   συντελούν στη διατήρηση του σωματικού μας βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα. Παράλληλα, αποτελούν συνήθειες που μας προσφερουν καλή υγεία και συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου μας.

Βιβλιογραφία

  1.  Costilla VC, Foxx-Orenstein AE. Constipation: understanding mechanisms and management. Clin Geriatr Med. 2014 Feb;30(1):107-15.  doi: 10.1016/j.cger.2013.10.001.
  2. https://www.niddk.nih.gov/health-information/digestive-diseases/constipation/eating-diet-nutrition
  3. U.S. Department of Agriculture and U.S. Department of Health and Human Services. Dietary Guidelines for Americans, 2010 . 7th ed. Washington, D.C.: U.S. Government Printing Office; 2010