Μαγνήσιο και η υγεία της καρδιάς

Μαγνήσιο και η υγεία της καρδιάς

Τα καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένουν η πρώτη αιτία θνητότητας για τους άνδρες και τις γυναίκες. Για την πρόληψή τους το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι η χοληστερόλη, τα λιπαρά και το κάπνισμα. Όμως συχνά ξεχνάμε ένα μέταλλο με ιδιαίτερη σημασία για την καλή λειτουργία της καρδιάς, το μαγνήσιο.

Τι είναι το μαγνήσιο;

Το μαγνήσιο είναι ένα μέταλλο απαραίτητο για πολλές λειτουργίες του οργανισμού. Βοηθά στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας του νευρικού και μυϊκού συστήματος, συμβάλλει στη διατήρηση της σταθερότητας του καρδιακού ρυθμού και βοηθά στην υγεία των οστών και του ανοσοποιητικού συστήματος. Παράλληλα συμμετέχει στη ρύθμιση της γλυκόζης στο αίμα και στην παραγωγή ενέργειας από τον οργανισμό.

Πώς βοηθά το μαγνήσιο στην υγεία της καρδιάς;

Χωρίς μαγνήσιο η καρδιά δε μπορεί να λειτουργήσει κανονικά. Το μαγνήσιο συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Παράλληλα, βοηθά στην πρόληψη της αθηρωμάτωσης και της εναπόθεσης ασβεστίου στα αγγεία, μέσω της συμμετοχής στο μεταβολισμό του ασβεστίου. Σύμφωνα με μελέτες υπάρχει συσχέτιση μεταξύ της επαρκούς πρόσληψης μαγνησίου και των επιπέδων του με τη μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα

Πως μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαρκή πρόσληψη μαγνησίου;

Πολλά τρόφιμα στη διατροφή μας μπορούν να συμβάλλουν στην επαρκή πρόσληψη μαγνησίου. Για τους λάτρεις της μαύρης σοκολάτας τα νέα είναι πολύ καλά,  μιας και αποτελεί μια από τις καλύτερες πηγές για την πρόληψη μαγνησίου. Οι ξηροί καρποί όπως οι κολοκυθόσποροι, το σουσάμι και οι ηλιόσποροι αποτελούν εξαιρετικές πηγές, ενώ λαχανικά όπως το αβοκάντο μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μαρούλι συμβάλουν στην κάλυψη των αναγκών μας. Τέλος, τα όσπρια τα προϊόντα ολικής άλεσης και ορισμένα λιπαρά ψάρια προσφέρουν στον οργανισμό μας τις απαραίτητες ποσότητες του εν λόγω μετάλλου.

Συμπέρασμα

Το μαγνήσιο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία για την υγεία της καρδιάς. Η ισορροπημένη διατροφή με σωστά επιλεγμένα τρόφιμα μπορεί να μας εξασφαλίσει επαρκείς ποσότητες μαγνησίου. Σε περίπτωση ανεπαρκούς πρόσληψης όμως απαιτείται η επικοινωνία με το γιατρό και το διαιτολόγο για τη διασφάλιση της επαρκούς πρόσληψης μέσω των κατάλληλων συμπληρωμάτων διατροφής.

Βιβλιογραφία

1. Del Gobbo LC,  Imamura F,  Wu J HY,  de Oliveira   MC,  Chiuve SE, Mozaffarian D Circulating and dietary magnesium and risk of cardiovascular disease: a systematic review and meta-analysis of prospective studies The American Journal of Clinical Nutrition, Volume 98, Issue 1, 1 July 2013, Pages 160-173

2. Posadas-Sánchez R, Posadas-Romero C, Cardoso-Saldaña G, Gilberto Vargas-Alarcón G, Villarreal-Molina MT, Pérez-Hernández N, Rodríguez-Pérez JM, Medina-Urrutia A, Jorge-Galarza E, Juárez-Rojas JG, Torres-Tamayo M. Serum magnesium is inversely associated with coronary artery calcification in the Genetics of Atherosclerotic Disease (GEA) study Nutrition Journal2016;15:22

3. Sei M, Nakamura H,Miyoshi T. Nutritional epidemiological study on mineral intake and mortality from cardiovascular disease. The Tokushima Journal of Experimental Medicine ;40(3-4):199-207